Váš manžel si hovorí, že keď už trávite celý čas doma, rozhodne tomu nehovorí pracovná doba, tak by ste mali mať navarené, upratané a zariadiť všetky veci, ktoré on bežne nestíha. A k tomu sa musíte ešte vzorne starať o deti a byť ako čerstvá kvetinka na lúke, ktorú bude mať chuť denne odtrhnúť. Taký novodobý superman v sukniach, ktorý nemá vlastne žiadne potreby.
Podľa nikoho z nich to nie je poctivá práca, ale nikto vlastne nevie, čo presne vaša pozícia znamená a akú nesiete zodpovednosť. Ono prevádzkovať takzvaný home office ako social manager expert nie je tak úplne jednoduché.
Skúsme všetkým priblížiť, čo sa vlastne u vás deje za zatvorenými dverami.
Nie ste terorista, ale sociálny manažér, staráte sa firmám, inštitúciám a organizáciám o sociálne médiá. Také miesto by chcel v podstate skoro každý, ale nie sú na neho v podstate žiadne školy len kurzy.
1. Idem na plný plyn 24/7
Nemáte pevnú pracovnú dobu, ale ste vlastne v práci skoro stále, tristo šesťdesiat päť dní v roku. Nepoznáte víkendy alebo sviatky, tie sú pre vás vlastne tiež pracovné. Pracujete navyše tak dlho, kým sú ľudia online a to je hlavne v neskorších hodinách a večer. Otázky od klientov máte skoro stále, o polnoci alebo aj v päť ráno. Fungujete napríklad aj na dovolenke.
2. Vaša tolerancia voči debilom je veľmi vysoká
V reálnom offline svete si okolo seba držíte kruh ľudí, ktorí vám sedia. S hlupákom sa stretnete len občas na ulici alebo napríklad na úrade. Na sociálnych sieťach je tomu ale inak, tu sú všade. Ako správca s nimi musíte vedieť vychádzať. Váš slovník musí byť bohatý na výrazy ako: ospravedlňujem sa, rozumiem alebo mrzí nás to. Nikdy sa nehádate a náprotivok neurážate. Musíte byť jednoducho asertívni.
3. Väčšina ľudí vo vašom okolí vás nechápe
Otravuje je tým, že stále kontrolujete váš mobil, niečo fotíte a hovoríte na nich cudzím jazykom, ktorému nerozumejú. Tvrdia o vás, že ste závislí na internete.
4. Kreativita ako súčasť práce
Veľa vecí závisí na vašich schopnostiach. Vymýšľate kontenty, plánujete kampane a akcie, vyberáte alebo zadávate podklady. A tak by sme mohli pokračovať ďalším výpočtom vašich prác až donekonečna.
Vo vašom odbore jednoducho musíte byť trochu psychológ, copywriter, marketingový pracovník. Musíte o ľuďoch premýšľať, naučiť sa im načúvať, aby ste potom pre nich dokázali nájsť ideálne riešenie na mieru. Mali by ste byť aj tak trochu hercom, ktorý vie, ako všetko funguje a hlavne sa nenechať prezrieť.